Angående mina hästinlägg

Vet att det blir många "hästinlägg" nu, men det är bara det att dom är mitt liv, och jag skriver ju om MITT liv, så då blir det nästan bara så, vet faktist inte vad jag skulle göra utan mina hästar, har hållt på med dom sedan jag var 10, och snart är jag 15, kommer nog aldrig kunna sluta riktigt med hästar heller tror jag. Jag ser hästarna mer som, ja vad ska jag säga? en livsstil kanske, det är inte längre en hobby för mig eftersom det blir hela tiden. Men tänkte skriva lite om dom nu, och hur det kom så att jag började med hästar.

Jag började med hästar när jag var 10, fick en egen häst i julklapp, eller jag fick hem henne på Lucia, kommer fortfarande ihåg allt, saknar henne så otroligt mycket. Men i alla fall min mamma hade blivit frågad om hon kunde ta hand om en häst, men jag visste ingenting. Hade aldrig ghått på ridskola eller något, men hade ridit och tagit hand om kusinens häst några gånger, och mamma hade haft två hästar innan. Min första häst var 28 år när jag fick henne, ett gotlandsruss, världens snällaste, fick ta bort henne för ca tre år sedan, den värsta tiden i mitt liv, kunde inte vara hemma, inte i skolan ingen stanns, det var hemskt, på kvällarna satt jag i hennes gamla box med hennes täcke och träns i händerna och grinade, kommer ihåg allt så bra.

Började på ridskola ett eller två år efter att jag hade fått henne, en islandshäst ridskola, lärde mig mest att tölta, ganska värdelöst för min del. Red bara där ett år.

Skaffade sedan mina underbara hästar som jag har nu, en connemara och en gammal travhäst, eller hon är inte gammal, men ja ni fattar. Hade dom ett år, sedan betäckte vi dom, och i somras så fick vi våra efterlängtade föl, världens busigaste, men sötaste föl. I höstas började en granne träna mig i dressyr, jag blev skötare/medryttare på en häst, och ja nu är det här mitt liv, har inte tid för så mycket annat.  image92

Han som ska frysmärkas imorgon, älskar dig gubben...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0