Lördag morgon

Ja, ni, nu tycker jag att jag har börjat skriva lite oftare här, det börjar bli roligare igen. Är ensam hemma nu, har vart det hela gårdagen också, mor, far och syskonen har åkt till våran sommarstuga, men dom kommer hem lite senarea idag. Det är så tyst här utan dom. Men igår så var jag nästan hela dagen hemma hos Emms och Jollen, haha, hade riktigt kul, sprang i vattenspridaren, åkte på en plast med sopsäckar (deras speciallitet), spelade brännboll och hade picknick. Sen så var jag tvungen att cykla hem igen för att kolla så att alla djuren hade vatten, och tjurarna skulle ha mat också. Och precis när man kom hem så ringer telefonen, då är det mamma som säger att några av våra kossor är ute, eller en kalv rättare sagt, så då var det bara att trampa i väg på cykeln igen när man redan har cyklat över 5 km fram och tillbaka, och när man har cyklat dom där kilometrarna dit, så är det ju ingen kalv ute, så då hade farfar, mamma, pappa och jag ororat oss helt i onödan för att jag inte skulle få in den som var helt ensam.

Och igårkväll så upptäckte jag att jag har fått soleksem, känns inte så roligt, någon som vet vad man kan göra åt det? Jag vill vara i solen ju, inte vill jag sitta inne eller nåt sånt nu heller, men det kanske räcker med om man skyddar sig mot solen, för att jag har inte vart så noggrann med sånt.  Men nu har jag faktist blivit riktigt brun och fin, haha, håret har blekts rätt rejält också, men det ville jag ju också, ville att det skulle bli så här sommar blont, och snart så är det där... Tror att jag har blivit brunare hittills i år, än vad jag har blivit i mitten på somrarna annars, har verkligen vart ute hela tiden...


Var alltså med denna sötisen igår... Haha, i min systers solisar...(som jag lånade)


Var ute och fotade lite igår kväll också, hade inget annat att göra...






Dom första mogna smultronen jag har sett i år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0