Min första riktiga sommarlovsdag...

...tycker jag att man kan säga att den är idag, har ju inte vart hemma, men idag ska det solas, ridas och bara ta det lungt. Hoppas på ett varmt väder idag, måste bygga upp brännan igen, det börjar försvinna tycker jag.  Måste rida också, eller måste och måste, vill ju rida, har tänkt att börja rida hästarna två gånger per dag, på mkorgonen, bara rida runt i deras hade och träna skänkelhjälper, och tempoväxlingar och sen på kvällen ut i skogen eller träna på banan. 

Syster och jag provade Laras nya träns igår, och det var nog felmärkt eller nåt, för att vi köpte det i full, och hon är verkligen en full, men tränset var jätte stort, och det gammla är trasigt så vi fick ta endel remmar av Virans träns, som hon inte behöver just nu, men tror inte att det går att göra fler hål heller, för att det är ett sånt här träns som man håller på och viker och drar remmarna, så det får inte plats fler hål, vi som köpte så fint träns ju...

Vet ni hur duktiga jag och syster var igår då? Föst så red vi, sen tog vi bort all brännäsla runt stallet och tog bort ogräs i paddocken som har växt rejält sen jag åkte  bort, allt är inte borta än, sen åkte vi upp till småhästarna och fordrade dom och ryktade och sånt. Har världens sötaste kort på lilla Ragge när han "härmar" matte, haha, det var helt korrekt av honom, han hade grimman på sig och stod och höll i grimskaftet mellan tänderna, sen så började han gå framåt (Så här går du matte...) sen så började han slänga grimskaftet fram och tillbaka (Såhär gör du när jag har gjort fel...) Haha, han är så SÖT min älskade lilla häst...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0