Dagens hästar

Kom precis in från stallen, gick väl ut ungefär halv 3, och kom in kvart i 6, det ni. Har mockat 5 boxar idag, sen så har jag ridit 3 hästar, och ryktat 5 hästar, riktigt duktig idag. Med Mamon så red jag på en annan skogsväg som ligger lite längre upp, länge sen jag red där, har aldrig galopperat så fort ensam någon gång, min häst är ju så liten, även fast hon är snabb, och Lara har ju inte fått upp balansen i galoppen än. Men  det gick i alla fall jätte bra med Mamon idag, han vart lite svettig också, då känner man sig riktigt nöjd. Sen så när jag stod och rykktade honom så kommer en granne, men en shettis och kompis, blir helt galen på deras jäkla prat, och den ena tjejen går i brorsans klass, och i min skola, och hon frågade nåt om skolan, och då sa den andra tjejen; går du i skolan? Jag; ja, det gör jag, går i 8:an, blev så full i skratt då. Klart man går i skolan ju...

Sen så sprang jag hem, red Viran lite på banan, men det gick inte så bra, så vi galopperade lite hemma på den långa vägen, det gick bättre. Sen så bytte jag snabbt häst till Lara, och sen så när vi red iväg uppför backen, kommer dom där ungarna med shettisarna, galopperande uppför backen, stackars lilla Lara började skaka, och vart jätte rädd, sen så stannade dom där, och Lara vart helt tokig, men sen så när vi gick in i skogen ensamma så gick det bra igen, vi hoppade på terräng banan idag, så roligt, hon älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0