Fredag

Ja, äntligen är det fredag igen. Idag så måste jag städa, hela jävla huset ser för jävligt ut, här hemma är det faktist lilla 14 åriga, snart 15 åriga Virveln som sköter det. Så har det alltid varit, alla andra har aldrig tid till något sånt. Solo tappar massor av päls just nu, och det är hästhår typ över allt i huset där jag har varit, lite jobbigt, men idag så blir det i alla fall stor städning. Sen så ska jag pallra mig ut till Mamon för en ridtur också, känner på mig att han kommer vägra att gå in idag, så jag tar han lite senare än vanligt idag. Han älskar nämligen att vara ute, och är det fint väder, så får man inte in honom, utan han spribger fram och tillbaka i hela hagen, blir så jäkla trött på honom då. Sen så blir det nog någon ridtur med Viran eller Lara, är sugen på att rida ut i skogen med Lara och hoppa lite med henne där, Viran fick hoppa och rida i skogen igår, så det blir nog lite dressyr på banan för hennes skull idag skulle jag tro.

Vet inte hur jag ska göra, har en brun kjol som min faster har sytt till mig, jätte fin, men jag skulle vilja ha den som en lite högre modell nu i vår, och farmor har sytt in den lite, men den är forfarnade för stor för mig att ha den där uppe, men kan ha den där den egentligen ska sitta. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, ska jag säga åt farmor att sy upp den mer (då är det kört att ha den som vanlig kjol sen) eller ska jag ha den som den är?

image154
Den ser ut ungefär så där, ni får ursäkt min kontnärliga finess i paint.  Men den har lite högre kant eller vad det heter, så jag kan nog ha den som en lite hgre kjol också, och att den sen vid midjan eller vadman ska säga att den "flyter" utåt, men hur tycker ni att jag ska göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0