Måndag

Nu är det måndag igen då. Har precis ätit lite korv, kom hem från min medryttarhäst för bara nån kvart sen, eller kanske en halvtimme sen, har kanske suttit i en kvart nu och försökt komma in på bloggen, hatar blogg.se, det är sämst, hade äntligen kommit in nu, och skrivit ett låångt inlägg, ja vad tror ni, då försvinner allt, och sen när jag kommer in p åbloggen igen så har allt försvinnet, blir galen.

Vilket jäkla väde det är idag då, snö med lite regn i, usch, vill ju ha vår och sommar nu. Mina gummistövlar har gått sönder också, dom som var så fina, och man behöver verkligen såna nu när man ska hämta in hästarna. Så nu måste man skaffa nya, vill inte ha några klumpiga heller, även om dom håller länge, få panik då, och sen så kan jag inte lyfta fötterna, nej såna är hemska. Vill ha sånna här smala, långa skaft och fiiina, älskade mina blå och brun randiga, dom var perfekta.

Idag så har jag vart i skolan, och som sagt hos Mamon, red Mamon idag, var alldeles blöt när jag kom tillbaka med honom till stallet igen, hatar regn. Träffade en tjej i stallet där också, hon ska komma och hjälpa mig med hästarnan någon dag,m och det behövs verkligen. Hon ska lära mig hur man använder en repgrimma på rätt sätt, sånt har ju jag ingen aning om, och sen så hur bestämd man ska vara mot föln också, det kommer nog bli jätte kul tror jag.

I skolan så fick jag tillbaka mitt Marie Antoinette arbete, det gick jätte bra, fick VG på det, är super nöjd, trodde att det skulle gå jätte dåligt, men det gjorde det inte som tur var. Sen så kollade vi lite till på MArie Antoinette filmen, den är faktist ganska bra, men lite seg ibland. Har haft biologi, där så satt jag och bläddrade i boken egfter något som kan vara kul att skriva PM om, men hittade inget, sen så pratade vi om lördagens konfadisco, haha det var grejer det. Hade idrott också, där hade vi valfritt idag, så jag spelade lite basket sen så höll jag såklart på med rockringarna min favvo sysslelsättning, min största hobby på somrarna, + att äta glass förstås.

Imorgon så ska jag nog ringa om praoplats, funderar på att skippa häst gymmnasiet nu, och istället ta Uppsala ponny klubb, så jag ringer nog till UPK imorgon. Men det är det att där kommer man ju få ta in och ut hästar, läderrengöring och sånt, och sånt gör jag ju hemma varje dag, så sånt kan man ju redan, men det är kanske bra i alla fall att vara på ett nytt ställe och hålla på, men det borde ju bli ganska bra. Annars imorgon händer inte så mycket tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0