Tisdag

Hej på er! Känner mig så jäkla less på allt och alla idag också, tach Elin för att jag kan prat aut med dig. Är trött på endel folk, skolan, hela mitt liv nästan. Det är skit mycket i skolan nu, prov hit och dit, redovisningar och massor av annat tjaffs.

Idag har det inte hänt så mycket, vart en vanlig dag. Hade musik, pratade lite om olika geners då, tjejen som jag ska jobba med var sjuk, så jag har inte valt någon genre än. På svenska jobbade vi vidare, sen så gjorde vi en liten presentation om oss, vet inte vad jag ska kalla den, dom kallade den för så "funkar" du, man skulle skriva i sitt "modellnamn, tillverkningsdatum, specialfunktioner" osv, det var kul, men lite halv klurigt. På engelskan så pluggade jag bara till provet som är på fredag. Orkar inte berätta om spanskan, gjorde ingenting då, satt och pratade på golvet.

Det vara bara brorsan och jag hemma sen, så vi fick ta in hästarna själva, tack för att du hjälpte mig med det. Det är lite små klurigt att ta in och ut aalla hästar själv, man måste ta dom två och två, och hålla dom andra två inne i hagen, så man måste vara minst två stycken. Nu har jag varit hos sköthästen,  red inte honom idag, var för trött för det, men ryktade honom istället noga och fint, så han är riktigt fin nu. Ska snart ut till mina egna små hästar, måste rykta dom också ju, han bara ta in dom förut.

Kom en katalog med travhingstar idag, har kollat på varenda en nu, hittade La Poo´s pappa iden, och massor av släktingat till Lara och Poo, sen så måste man ju kolla på dom lite mer kända hästarna, skit kul att kolla på sånt när man hittar massor av släktingar till hästarna och fattar någonting av det.

Imorgon så är det slöjd, ska banne mig sy färdigt den där förbaskade klänningen imorgon har jag bestämt mig för. Sen så är det biologi och matte, inga roliga ämnen, ska redovisa imorgon också på biologin, vill nte det, men men, får stå ut med det också.

Mamma pratade lite med min frisör igår (och idag) ska klippa mig på torsdag efter skolan, ska bli skönt,  mitt hår är inte så slitet, men om jag klipper det nu, så behöver hon ju inte klippa så mycket, så det ska bli kul. Ville ju färga håret också, eller göra slingor, men hon har inte tid för något sånt. Mamma har pratat med henne idag också, jag ska troligen nu åka dit en gång till efter klippningen och färga och slinga det då, vill inte göra det hemma nu, vill se om det blir bättre när hon gör det, blir det inte det, så köper jag bara en hårfärg och gör det hemma istället, men man får ju hoppas på att det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0