Tisdag

Tjolla hopp! Vet ni vad jag har gjort idag då? Jag har skaffat praoplats på en ridskola/ridklubb, tjejen som jag pratade med var jätte trevlig, och det känns som om det kommer blir jätte bra att vara där. Ska vara på UPK.

Kommer precis in från hästarna som vanligt, var ute och red Viran idag, hon var jätte duktig, även om hon är riktigt busig och bråkig ibland, men idag fick jag henne att gå i form uppepå skogsvägen, så duktig, men det var inte så många steg, men det är en så fantastisk känsla när hon gör det, annars så springer hon ju bara på hela tiden. Först hoppade vi lite diken, där rusade hon på som vanligt, sen så red vi upp på en stig som går till skogsvägen, sen så var det full fart på den, ända tills hon haltade till ett steg, hoppade av och såg att skon håller på att lossna helt nu, den glappar lite, tur att "hovis" kommer imorgon, ska bli jätte skönt med nya skor på dom, och sen så skrittade vi en bit, och så gick hon så där fint efter ett tag när jag hade börjat trava igen, men det konstiga är att hon inte haltade efter åt, lite underligt.

Idag i skolan så hade vi svenska, tittade färdigt på Marie Antoinette, lite halv tråkig, eller den är bra, men den är lite seg och sen så slutar den för tidigt, jag har ju läst om henne , och skulle ha velat sett mer av henne, typ tills hon dog eller nåt. Sen så har jag skrivit en inledning på mitt föredrag om Öknar, det blev lite olika punkter, som jag skrev "Visste du att..." innan, så det hoppas jag blir bra. Sen har jag haft spanska, fick veta mitt betyg då, ligger på G igen, men är så jäkla nära VG hela tiden, blir skit sur, ringde efter praoplats sen efter det. Sen hade vi musik, spelade lite gitarr då, jag kan tre akord nu, är så duktig, okej, det är ingenting, men för en totalt omusikalisk person så är det ganska bra tycker jag. Sen hade vi engelska, ringde efter praoplats då också, sen så jobbade jag lite, men det var kanske inte så mycket som jag gjorde då.

VIlket jäkla väder det var idag då, ska det aldrig bestämma sig om det ska vara snö eller lerigt eller fint, vill ha fint väder, drömmer om sommaren, har bestämt mig att det här ska bli den bästa sommaren hittills, ska åka till Göteborg, ett antal gånger och hälsa på min lilla kusin, sen så ska jag rida såklart, mycket, och sen så har jag bestämt att vi ska åka på kryssning, var så mysigt när vi gjorde det sist, sen så ska jag och kompisarna vara vid min älskade stuga flera gånger, kommer bli så bra, men kommer väl antagligen inte göra hälften av dom här sakerna i sommar, men hoppas och drömma kan man ju alltid göra.

Och snart är det påsklov, gå så jäkla fort nu, ska bara gå två dagar till i skolan, är jätte skönt, på lovet ska jag villa upp mig, vara med kompisar och verkligen träna med hästarna, det behövs, efter som när jag kommer hem från skolan så rider jag först, sen ryktar jag alla hästar, men ryktar bara en riktigt nogrannt, dom andra blir bara halvt ryktade kan man säga, sen så måste man äta, göra läxor, gå ut till hästarna igen, och sen sova, det är så en riktig dag för mig ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0