Jobbig ridtur

Har precis duschat nu, en lång och varm dusch :) Men behövde faktist det, Viran och jag red en riktigt jobbig tur idag, men så rolig. Först red vi genom lite skogen och så mötte vi Malin och Mamon uppe på skogsvägen, Malin frågade direkt hur min dag har vart, haha, hon vet hur det kan vara på UPK, mitt svar vart naturligtvis: Vi var 6 praoelever och vi fick sopa läktaren, det värsta som kunde hända, fast det är många som har förvarnat mig för den här praoplatsen, men jag står nog ut. Sen så red Viran och jag ut på nästa skogsväg och galopperade en riktig jävla sväng där, hon var helt blöt efter den, jag också, och jag brukar inte bli så där svettig efter en ridtur, men det är sånt där älsklingen behöver nu för att inte få fång, måste dra ner på havren och allt sånt också, hon ska inte ha fång i år!

Sen så har jag och lilla Ragge tränat att svampa benen, han är ganska duktig faktist, sen så var vi ute och gick en sväng och åt gräs, men han hade riktigt jobbigt idag, det var en traktor som körde på en åker som han var tvungen att hålla koll på, men han måste äta gräs också, just det, när syster kom tillbaks från hennes ridtur så stod Ragge ute på stallplanen, det måste ha vart jag som inte stängde dörren ordentligt, men det var tur att han stod kvar hemma, tänk om han hade sprungit iväg. Ja, just det, mamma och jag skulle spola av benen på Viran idag, hon stegrade sig, hoppade och for runt, hon är så rädd för det där, hon har vart ridskole häst, men verkar aldrig ha ridit på en väg där det kör en bil, aldrig spolat benen, aldrig lärt sig högergalopp...

Nu ska jag gå och göra i ordning allt tills imorgon, har bestämt mig för att dra på ett par mjukisar över ridbyxorna imorgonbitti, men hem så har jag nog bara ridbyxorna...

God natt bloggen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0