Måndag- min första praodag

Shiet, fan vad slut jag är, är helt slut, är så trööött. Var tvungen att gå upp klockan 6 i morse också. Sem så fick jag skjuts ner till bussen kvart över sju. Det var fullt på bussen sen när den kom, och jag fick sitta brdevid nån och skämdes nästan i ridbrallorna, imorgon har jag mjukisar över. Kommer dit och är väl 10 minuter försenad, men tror inte att det gjorde nåt, alla var väldigt upptagna. Vi under 16 år får inte mocka, så när jag kom dit så fick jag istället kratta ur 5 sjukhagar, och sen fick jag och två tjer kratta ihop på en asfaltsplatta, för att kontinern stod där och vi fick jobbet att ta upp allt som hade rammlat ur den, jippi, det värsta var att när det blåste så föl halmen ur som var i kontenern på oss när vi krattade där, riktigt drygt arbete. Sen så har vi sopat läktarna, som var riktigt jävla skitiga, krattat ridbana, halmat och ströat boxar, putsat träns, tagit in hästar, fodrat och badat hästar. Tror att vi var 6 praotjejer där idag, och ingen kände varandra. En 5:a prao där också, fattar inte att en sån liten kan få göra det. En tjej var hur jobbig som helst, stod och sms:a hela tiden (inget fel med det, men...) och sen så klagade hon på allt vi skulle göra, och halv ett så drog hon, vi slutar inte förrens klockan tre.  Men en tjej var skit snäll och rolig, det verkar även som att vi kommer att söka in på samma gymnasium, som det ser ut nu.

Bussen var full imorse, och även nu när jag skulle hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0