Min söndag

Kom precis in rån hästarna och sitter och skriver på mitt repotage just nu, har ingen aning om när det ska vara inne, men aja, skriver den nu, sen så kan jag renskriva den mera imorgon, orkar inte göra färdig hela ikväll. Vet ni vad jag har gjort idag då? Haha, har stängt en stor hage, mamma och jag bestämde oss för tt flytta fölen på bete imorgon, så vi var tvungna att sätta upp distansisolatorer i hela hagen, för att den är avsedd för kor, så det var taggtråd där, men nu så är det tråd lockså. Den är riktigt stor också, räknade ut att den är över 800 meter i omkrets, och det är ju ganska stort. Sen så när vi blev färdiga så gick vi dit med fölen för att dom skulle få hälsa på kossorna som redan gick där uppe, hoppas att dom kommer komma bra överenns, är livrädd för kossor cokså, och nu ska jag ha hästarna gå med dom, men det är nog ganska nyttigt för hästarna också, för att dels får dom massor av kompisar, och samtidigt blir dom vana med kossor.
 
Och nu på kvällen så har det vart en av pappa kompisar här, och han hade hans familj som kommer från fillippinerna med sig, tror att dom har bott i sverige ett år nu, så dom kan inte så bra svenska, så när man pratar med dom så blir det en salig blandning av svenska och engelska, och sen så får man lägga in vissa ord på spanska också, eller dom säger vissa saker på spanska, så det  är lite svårt att förstå, men det går bra för det mesta. Tycker nästan synd om dom också, det var deras mamma som ville flytta till sverige, och de nena hade hans flickvän där, och alla deras kompisar är kvar där nere, det kan ju inte vara lätt att komma hit då... Och så jäkla små och smala dom är, känner mig nästan som en jätte bredvid dom, till och med bredvid killen som är 18 år, och ändå ganska lång...


Älskade syster går på ett träd... Foto: Jag såklart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0