Billjetter...+ ridtur....

Ja, mina tågbilljetter kom hem idag, och jag köpte dom igår, det är ju helt jävla fantastiskt vilken service det är nu va? Haha, men visst gick det sanbbt, jag som trodde att dom skulle komma tidigast på torsdag. Men det är ju skit bra att ha dom hemma nu, det är bara det att man inte får tappa bort dom nu, och jag kan inte hålla ordning på viktiga saker jag...

Och vet ni en annan sak?  Var ute och red med Malin idag, och vi red jätte länge, i en och en halv timme, det var riktigt skönt att rida så länge och jätte kul att dida med henne. Viran och Mamon går jätte bra ihop nu också, även om dom inte har träffats så jätte många gånger så har man ju träffats när vi har ridit och sen så har vi ridit tillsammans några gånger också.

Malin var så snäll och hjälpte mig lite också, och det är just det jag behöver, ha nån som säger när man sitter fel och sånt, jag har faktist världens bästa medryttarhäst ägare.  Viran och jag var alldeles blöta av svett när vi kom hem igen, riktigt blöta, jag såg skit äcklig ut, alldeles blöt på ryggen, och Viran badade i svett, vi har ju lite svårt att hinna ifatt en stor häst hela tiden, Viran är ju bara 1.36 och Mamon är ju ca 1.58 tror jag, så vi måste trava ifatt dom hela tiden.

Så sen när jag hade svampat av Viran och släppt ut henne så gick jag till gräsmattan och låg där ett bra tag, men oj, så skönt det var, precis vad jag behövde ju. Och nu så har vi precis ätit min sallad som jag körde ihop, riktigt gott, och har även hälsat på Lina som red här hemma hos oss idag på den nea åkern.

Jag vill också rida igen, men Viran ska inte behöva gå en gång till idag, hon som vart så trött, och Lara har fått insektsbulor över hela henne, och då kan man ju inte rida henne...

Mina dagar är verkligen fulla nu, vet inte när jag bara var hemma och allt var som vanligt, men jag älskar verkligen när man har fullt upp då, det är då jag trivs...

Här komer lite bilder från Dannemora gruva...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0