Min Göteborgresa

Jag åkte ju som sagt i tisdags, på morgonen åkte vi till Enköping eftersom tågen inte går direkt ner till Göteborg från Uppsala på sommrarna, det första som hände var att tåget var proppfullt och våra platser var upptaga, får panik och har ingen aning om vad vi ska göra, försöker få syskonen på plats och själv springer jag iväg med väskan och s'tter mig brevid nån annan, men efter en kvart så ser jag att våra platser är lediga och jag springer dit, får sitta brevid en gammal gubbe, bakom Johanna och Andreas, men det gick bra.

Vet fortfarande riktigt hur tågresan ner gick till, inte hem förrseten heller, vi satt på tågen i mer än 4 timmar, men jag har ingen aning om vad vi hittade på, eller vad man gjorde. Men fram har vi kommit.

Väl framme vid Göteborg så mötte farbror upp oss, och vi for hem till lägenheten, började gosa med Elina och sen gick vi ner till sjön, där vi badade och lagade mat, jätte mysigt. Sen plockade vi hallon på vägen hem och gjorde paj.  Dagen efter så var det Lisebergs dag, vi tog spårvagnen dit, har blivit en riktigt flitig användare av den dom här dagarna ska ni veta.

På Liseberg så åkte jag först Flum rider, den bästa av dom bästa, haha, älskar verkligen den. Sen så åkte jag Rainbow,  Flum ride en gång till, Parisehjulet, Lisebergsbanan, Virvelvinden och så vågade jag mig även upp i Balder hela två gånger, en helt underbar berg och dalbana, den var helt enkelt SKITROLIG, såna där gillar jag. Efter att vi hade vart på Liseberg hela dagen så stannade vi till en stund vi scenen och kollade en stund på Calaisa, det var lite roligt att se dom faktist.

Sen tog vi förstås spårvagnen hem igen, åt pannkaka, spelade spel, hoppade på studsmattan och gosade med Elina.

Och igår så åkte vi flera spårvagnar ut till en färja i skärrgården som skulle ta oss till Brännö, och där ute på ön var vi hela dagen, badade, fiskade krabbor, solade, höll i maneter och sånt. Det var jätte härligt. Vart nog lite brunare, men inte mycket.

Vet ni hur fina hus dom har där då? Det är verkligen skit fina, nu har jag bestämt mig, ska jga inte bo på ett slott vid Mälaren så ska jag bo i ett hus på en såndär ö. Bara dyra alternativ här, tänker inte bo i nåt litet skyffe här inte....

Och idag så har vi tagit tåget  hem igen efter en lyckad semsester, saknar dom redan, speciellt lilla Elina, hon måste faktist vara sötast i världen...

Bilder kommer någon annan dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0