Fulllspäckat schema...

...Ah, det kan man säga att jag har nu... Få se nu, när skrev jag sist, det var i tisdags va? Eller var det i onsdags, jag har ingen aning om nåt längre, men i alla fall, i onsdags så var ju Emma och Joel här, och i torsdags så åkte jag in till stan och köpte lite saker som lakan och sånt. I fredags var jag in till stan igen, och sen när jag kom hem cyklade jag till Elin och Sara, och var där resten av dagen, red Elins häst och så... Hon var lite galen, inget illa menat med det polarn, men det var faktist så, men det kändes som jag började få lite pli på henne efter ett tag, men det gick ju inte bra för mig att rida henne, tack ovh lov för mina lättridna hästar som gör oftast som jag vill.

Och igår så skulle pappa till Viksta veterantraktor marknad, så jag var där nästan hela dagen, provsatt nästan alla traktorer, lite små roligt faktist... Men det vart ju inte så många kort på mig i någon traktor, det är ju jag som håller i kameran jämt ju, lite tråkigt, men så är det... Sen när jag lessnade på traktorer så åkte vi till Dannemora gruva, och gick där och strosade ett tag, skit läskigt att ta kort på gruvor, är ju livrädd att tappa kameran ju.

Sen när vi kom hem så fick vi springa och ta in dom stora hästarna, det började ösregna och värsta åskvädret kom, man vart ju livrädd, och endel blixtar var precis över fölens hage och dom var ute, så man vart ju livrädd för dom också, och Solo låg och skakade så det var helt galet här.

Sen på kvällen kom Frida, Malin, och tvillingarna hit, och fråga om jag ville följa med på en tävling som var idag, klart man sa ja, det var ju en stooor tävling, Frida hade väsrsta supporten där, vi var hur många som helst, typ alla i stallet där, sen mamma och syster och kompisar till henne, och hon var så fin, både hon och Lapona, frack och allt, det var ett jätte roligt program att kolla på också, det hände nåt hela tiden, även om hon inte vann, så var det ju roligt att vara med.

Och nu när jag kom hem så har jag vart ute och hoppat med Viran, och då kom Erika hit med Pantern, och red på samma åker som jag hoppade på, det kändes som om det gick bättre när det gick en häst hon inte kände brevid sig, hon längde stegen och sånt, var mycket lättare att rida då.


Syskonen, haha, lång hals man har eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0